Dutch_flag_icon English_flag_icon googleplusicon twittericon facebookicon instagram-icon emailicon
Personaltraining
personal_training
Onebalance

Logo_Active_Health_Center_PT

Personal training



- Afslanken
- Algehele conditie
- Spierkracht
- Core stability
& core strength
- Mobiliteit verbeteren
- Explosieve kracht
- Sportspecifiek
- Lenigheid



Waarom personal training?

Het mooie van personal training is dat het voor iedereen geschikt is,
omdat het trainingsprogramma persoonlijk wordt afgestemd.
Vaak begin je heel enthousiast met trainen, maar verlies je al snel de motivatie.
Dit verlies van motivatie kan verschillende redenen hebben.
Vaak is een reden dat je niet snel genoeg resultaat ziet.
Het bereiken van een bepaald doel kost vaak tijd, ja helaas vaak meer tijd dan 2 maandjes.
Wel kun je de tijd die nodig is om je doel te bereiken versnellen door zo efficiënt en effectief mogelijk te trainen.
Voor veel mensen is dit echter lastig, door het gebrek aan kennis op het gebied van sport en voeding.
Als personal trainer help ik je hierbij. Waardoor we sneller resultaat kunnen behalen dan wanneer je zelfstandig traint.
Ik motiveer je om het maximale uit jezelf te halen, vaak kun je namelijk veel meer dan dat je zelf denkt!
Daarnaast houdt ik nauwkeurig je vooruitgang bij zodat je kan zien welke stappen vooruit je maakt, dit motiveert ook weer extra om door te gaan!

Een andere reden voor het verliezen van motivatie kan zijn dat je je trainingen niet leuk vind.
Dit kan bijvoorbeeld zijn omdat je de oefeningen niet leuk vind of omdat je niet genoeg uitdaging voelt in je trainingen en je je dus eigenlijk gewoon verveelt.
Als personal trainer heb ik verschillende opleidingen gevolgt op het gebied van trainen waardoor ik een gevarieerd, leuk en uitdagende training voor je kan samenstellen. Hierdoor zul je je trainingen ook leuker gaan vinden, wat ik ook erg belangrijk vind. Het is namelijk ook belangrijk om te genieten van de weg naar je doel toe, dat maakt de weg een stuk makkelijker!


Dus even kort op een rijtje:

- geschikt voor iedereen omdat het trainingsprogramma persoonlijk wordt afgestemd.
- sporten op verantwoorde, efficiënte en effectieve wijze.
- meer uit jezelf en uit je trainingen halen, dus sneller resultaat.
- persoonlijk trainings - en voedingsadvies.
- Een stok achter de deur en een motivator die jou helpt om door te gaan.



Intake

De eerste sessie van een personal trainings pakket bestaat uit een intake.
Tijdens deze intake bespreken we uitgebreid wat je doel is waar je naar toe wilt werken.
Ook vind er tijdens deze intake een aantal testen en metingen plaats, om een beginsituatie te schetsen van je fitheid op dat moment.
Deze intake is zowel in mijn als in jouw belang. Het geeft jou de mogelijkheid aan te geven wat je van belang vindt mbt de trainingen en geeft mij een goed inzicht zodat ik de trainingen zo volledig mogelijk op jou persoonlijk kan afstemmen.

personaltraining

Personal training sessie

Een personal training sessie duurt 1 uur.
In dit uur wordt er een 1 op 1 (of in geval van duo training, 1 op 2) training gegeven, persoonlijk afgestemd op jouw doel en op jouw kunnen. Dat wil zeggen dat de trainingen afgestemd zullen zijn op jouw niveau, maar wel uitdagend zullen zijn om vooruit gang te kunnen boeken en

jouw doel te kunnen bereiken. Ook kan er tijdens dit uur tijd vrijgemaakt worden om eventueel zaken te bespreken waar je tegen aan loopt of waar je vragen over hebt, zo kan bijvoorbeeld ook je voedingsschema besproken worden.

De training

De training zal bestaan uit een warming-up, een kern en een korte cooling-down.

De warming up zal niet standaard bestaan uit 10 minuten warmlopen op de loopband, maar deze zal ook afgestemd zijn op jou persoonlijk. Deze zal bestaan uit het verhogen van de lichaamstemperatuur, self myofascial release, spier activatie oefeningen en activatie oefeningen voor het centrale zenuwstelsel.
Een goede warming-up is belangrijk om het lichaam te activeren ter voorbereiding op de training die komen gaat. Zo wordt oa. hartslag en lichaamstemperatuur verhoogt en de flexibiliteit en mobiliteit verbeterd, waardoor de range of motion (beweingshoeveelheid) toeneemt, wat uiteraard weer een positieve uitwerking heeft op de training.
Daarnaast zorgt een goede warming-up ervoor dat de kans op een blessure veel kleiner is.

Ook de kern is vanzelfsprekend zeer persoonlijk samengesteld voor jou en kan bijvoorbeeld bestaan uit een krachtgedeelte en een cardiogedeelte. Er kan gebruik worden gemaakt van zowel vaste apparaten, alsmede losse gewichten of eigen lichaamsgewicht. Dit is afhankelijk van oa doel, fysieke gesteldheid, persoonlijke voorkeur etc etc.
In de trainingen die ik aanbied, concentreer ik mij veel op het creëren van een sterk lichaam met onder andere een goede sterke core stability. Een sterk lichaam is beter belastbaar waardoor u minder snel last van pijnklachten zult hebben.
Ook zorgt een sterkte core ervoor dat je andere oefeningen die je tijdens een training doet beter kunt uitvoeren, alsmede het gebruik van je lichaam bij fysieke bezigheden in je algehele dagelijkse leven zoals bijvoorbeeld boodschappen doen, klussen, kinderen tillen, huishouden etc.

Er zal een korte cooling down gedaan worden om de hartslag weer te normaliseren en de bloedsomloop weer tot rust te laten komen.




___________________________









Logo_Active_Health_Center_PT